نحوه استفاده و سرو ماچا در کافه

نحوه استفاده و سرو ماچا در کافه

متاسفانه امروزه در کشور ما هنوز فرهنگ استفاده ماچا در کافه‌ها و رستوران‌ها جا نیافتاده است. ما در پپتینا قصد داریم شما را با روش های مختلف استفاده و سرو ماچا در کافه ها آشنا کنیم، پس با ما در این مطلب بمانید که اگر شما صاحب کافه یا رستوران یا مجموعه‌ای هستید که نوشیدنی ارائه می‌دهید این مطلب برای شما بسیار کارآمد است.

میزان محبوبیت ماچا در میان مردم

امروزه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های گیاهی بین مردم اوروپا ماچا است که مردم آن را به طور ماچا لته یا چای ماچا یا ایس ماچا لته یا نودل ماچا استفاده می‌کنند. اما در کشور ما به دلیل موجود نبودن ماچا در منو کافه‌ها و رستوران‌ها هنوز ماچا بین مردم ما محبوبیت خود را ندارد و آنطور که باید شناخته نشده. در صورتی که اگر ما فرهنگ سازی انجام دهیم و به مردم خواص و فواید ماچا را توزیح دهیم، مصرف ماچا بالا تر رفته و محبوببیت بسیاری میان مردم پیدا خواهد کرد. بیشتر مردم می‌دانند که «ماچا» نام چای سبز ژاپنی است و طعمی دلپذیر و پیچیده دارد که ترکیبی از عنصر شیرین و گیاهی با مقداری تلخی و اومامی است، طعمی تا حدودی خوش طعم که مسئول منحصر به فرد بودن ماچا است.

میزان محبوبیت ماچا در میان مردم

نام و ریشه آن در واقع چینی است، اگرچه در درجه اول با ژاپن مرتبط است. «ماچا» ترکیبی از «ما» (برای پاک کردن یا مالیدن در چینی) و «چا» (چای در چینی و ژاپنی) است. ماچا به طور سنتی در مراسم چای ژاپنی استفاده می شود و با لیسک مخصوص بامبو تهیه می شود و به صورت گرم در یک کاسه سرو می شود. از آنجایی که برگ های ریز آسیاب شده حل نمی شوند، ماچا برای تعلیق در آب نیاز به هم زدن و هوادهی شدید دارد. این چای نسبت به انواع دیگر چای سبز گران‌تر است، زیرا رسیدن به آن پودر سبز روشن و سرشار از مواد مغذی که مصرف‌کنندگان می‌دانند به مراحل دقیق‌تری نیاز دارد.

بسیاری از کافه ها نوشیدنی های ماچا را با استفاده از ماچای از پیش شیرین شده تهیه می کنند. ماده اصلی تشکیل دهنده این پودر قند نیشکر بسیار ریز است که به مقدار کمی خواص مفید نوشیدنی های حاصل را کاهش می دهد. با این حال، اگر فقط ماچا را به منوی خود معرفی می کنید، ماچای شیرین مکان خوبی برای شروع است.

ماچا لاته

اگر کافه‌ها و رستوران‌ها در ایران روش های مختلف استفاده و ارائه ماچا را بدانند و انجام دهند به میزان سود‌دهی بالاتری می‌رسند. روش‌هایی از جمله لته ماچا می‌تواند باب میل بسیاری از مشتری های کافه باشد زیرا که خود نوشیدنی لته بسیار پرطرفدار است و اگر مشتری که طرفدار لته است ماچا لته را تست کند قطعا با طعم عالی که این لته دارد بازهم آن را سفارش می‌دهد. از طرف دیگر اگر کافه ها کنار چای ساده، چای ماچا هم سرو کنند هم به سود بیشتری می‌رسند هم باعث فرهنگسازی استفاده بیشر از ماچا می‌شنود که ماچا از خیلی از نوشیدنی‌های مصنوعی و پر‌ضرری کافه‌ها سرو می‌کنند بهتر، طبیعی‌تر و سالمتر و مفیدتر است. دیگر گزینه های محبوب ماچا عبارتند از ماچا ماکیاتو، ماچا آمریکایی، ماچا کورتادو و حتی تونیک ماچا. اگر می‌خواهید منوی ساده‌ای داشته باشید و از افزودن نوشیدنی‌های به ظاهر مد روز اجتناب کنید، حداقل باید ماچا لاته را به منوی خود اضافه کنید.

matcha frappuccino

matcha frappuccino

 

matcha frappuccino

matcha frappuccino

 

ماچا لاته

matcha americano

matcha americano

دسته بندی نوشته ها
تازه ترین نوشته ها

سایر مقالات پپتینا

مربای ماچا

مربای ماچا

اگر شما طرفدار چای سبز ماچا هستید، مربای ماچا یکی از بهترین گزینه‌ها برای صبحانه است .   مربای ماچا

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
حساب من
0 لیست علاقه مندی ها
0 مقايسه