دسته بندی نوشته ها
تازه ترین نوشته ها

ماچا تشریفاتی چیست؟

ماچا تشریفاتی چیست؟

درمورد ماچا و انواع آن در مطالب قبل صحبت کرده ایم. حال می‌خواهیم در مورد ماچا تشریفاتی صحبت کنیم و به این بپردازیم که چرا به آن تشریفاتی می‌گویند.

 ماچا تشریفاتی چیست؟

ماچا درجه تشریفاتی نوعی ماچا است که برای استفاده در مراسم سنتی چای ژاپنی درست شده است. درجه تشریفاتی ماچا با کیفیت ترین درجه ماچا است. نسبت به ماچای درجه یک آشپزی کمی ظریف‌تر  است و به جای افزودن به لاته و سایر شیرینی‌ها باید به تنهایی مصرف شود. تشریفات صرفاً به این معنی است که ماچا برای تهیه «چای غلیظ» در مراسم چای مناسب است. ماچا درجه تشریفاتی فقط با آب مخلوط می‌شود.

هر دو ماچا از برگ های آسیاب شده گیاه کاملیا سیننسیس (چای) ساخته شده اند که در ژاپن در سایه رشد کرده. ماچا درجه تشریفاتی از جوان ترین برگ های چای با تمام ساقه ها و رگبرگ ها برداشته می شود تا طعم و بافت بسیار نرمی به دست آید.

چای تشریفاتی ماچا به طور کلی کیفیت بالاتری دارد و برای تهیه چای با آب استفاده می شود. درجات بالاتر ماچای تشریفاتی معمولاً شیرینی طبیعی دارند و می‌توان آن را به تنهایی با آب نوشید. به طور سنتی در مراسم چای ژاپنی استفاده می شود که به طور سنتی Usucha (چای نازک) یا کویچا (چای غلیظ) درست می شود.
این گیاه دارای خواص تغذیه‌ای کمی بالاتر است، زیرا از برگ‌های جوان‌تر و اولین برداشت چای تهیه می‌شود که حاوی غلظت‌های بالاتری از مواد مغذی، کافئین و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.

ماچای تشریفاتی فقط از اولین برداشت بهار، شیرین ترین، لطیف ترین و سبزترین برگ هایی که در زیر سایه رشد می کنند به دست می آید. برخلاف ماچای درجه آشپزی، درجه تشریفاتی به عنوان یک ماده افزودنی در پخت، پخت و پز یا تزئین غذاها استفاده نمی شود. این به دو دلیل است. اول، طعم لطیف آن آن را برای پخت و پز یا پخت و پز ایده آل نمی کند، زیرا طبیعت ظریف و شیرین آن توسط مواد دیگر مدفون می شود. دوم، به دلیل زمان و انرژی صرف شده برای تولید، کیفیت و تقاضای بالای آن در ژاپن، گرانترین چای سبز در هر گرم است.

ماچا تشریفاتی چیست

تفاوت ماچا تشریفاتی با ماچا معمولی

ماچا تشریفاتی به دلیل این که از برداشت‌های اولیه برگ چای است آنتی اکسیدان‌های قوی تری نسبت به ماچا معمولی دارد. ماچا درجه تشریفاتی باید دارای یک رنگ سبز پر جنب و جوش باشد، مانند رنگ چمن یا برگ. همچنین باید در لمس بسیار ظریف باشد و بویی شبیه علف تازه بریده شده داشته باشد. در همین حال، ماچای درجه آشپزی هنوز سبز و پر جنب و جوش است، اما نه به سبزی شریک تشریفاتی خود، در حالی که در لمس نیز خوب است.

خواص ماچا تشریفاتی

  • افزایش سطح انرژی
  • بهبود تمرکز
  • یک حس آرامش بخش
  • افزایش متابولیسم و چربی سوزی
  • قدرت پاک کنندگی کلروفیل
  • اثرات ضد التهابی آنتی اکسیدان ها

از نظر تغذیه، ماچای درجه تشریفاتی کالری بسیار کمی دارد، کمتر از 1 گرم کربوهیدرات در یک وعده معمولی از فیبر رژیمی، به علاوه مقدار کمی پروتئین، ویتامین A، ویتامین C و آهن در آن وجود دارد. نوع تشریفاتی کلروفیل، EGCG، کاتچین و L-Theanine بیشتری نسبت به ماچا معمولی دارد.

 

ماچا تشریفاتی چیست

 

ما در پپتینا ماچا تشریفاتی را با بالا‌ترین کیفیت به شما ارائه می‌دهیم.

 

 

دسته بندی نوشته ها
تازه ترین نوشته ها

سایر مقالات پپتینا

مربای ماچا

مربای ماچا

اگر شما طرفدار چای سبز ماچا هستید، مربای ماچا یکی از بهترین گزینه‌ها برای صبحانه است .   مربای ماچا

ادامه مطلب »
مربای ماچا

مربای ماچا

یکی از باخواص ترین مربا‌ها مربای ماچا می‌باشد. با ما در ابن مطلب بمانید که اطلاعات کافی به دست آورید.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
حساب من
0 لیست علاقه مندی ها
0 مقايسه