قهوه دمی هرمی چیست ؟

قهوه هرمی چیست ؟

شاید تا به حال اسم قهوه دمی هرمی به گوش شما خورده باشد. قهوه هرمی نو قهوه فوری است که در شکل همان چای هرمی یا تی بگ هرمی در بازار وجود دارد. با ما در این مطلب بمانید  تا اطلاعات دقیق تری راجب این قهوه به شما بدهیم.

 

قهوه دمی هرمی

امروزه به دلیل کمبود وقت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افرادی هر روز قهوه می‌نوشند از قهوه‌های هرمی استفاده می‌کنند که دیگر نیاز به دم کردن آن ندارند و خیلی سریع مانند چای تی‌بگ آن را در آب جوش می‌گذارند و بعد قهوه را می‌نوشند. این قهوه برای افرادی که زمان کمی برای درست کردن قهوه دارند بسیار مناسب است. در اصل، قهوه هرمی شبیه چای تی‌بگ است، اما به جای چای، قهوه آسیاب شده تازه دارد. بنابراین، استفاده از قهوه هرمی، طعم قهوه تازه برشته شده را در قالبی راحت و بدون آشفتگی به شما می دهد.

قهوه‌های هرمی جدید هستند و بسیاری از مردم در درک نحوه کار آنها یا دانستن اینکه چه چیزی در مورد آنها خوب است مشکل دارند. قهوه هرمی مانند چای کیسه ای یا تی‌بگ عمل می کند. قهوه‌های هرمی به دلیل قانع کننده ای که ارائه می دهند خوب هستند، دیگر لازم نیست برای تهیه قهوه خود وقت بگذارید و مهمتر از همه، همه چیز در کیسه فیلتر شده است تا بتوانید از فنجان قهوه تازه و شفاف خود لذت ببرید.

قهوه فوری حاوی کافئین کمی کمتر از قهوه هرمی است. اگر از یک فنجان قهوه فوری لذت می برید، قهوه هرمی گزینه بهتری می‌تواند باشد.

قهوه دمی هرمی چیست ؟

طعم قهوه دمی هرمی

قهوه هرمی طعمی مشابه قهوه تازه فیلتر شده دارد.طعمی نرم، ملایم و لذیذ دارد. نوشیدنی بسیار خوشمزه ای که شما را وسوسه می کند تا یک فنجان دیگر بخورید.

خواص قهوه دمی هرمی

اما قهوه هرمی مانند قهوه‌های دیگر خواصی برای سلامتی دارد.

1.افزایش طول عمر

یک مطالعه عظیم (بر روی نیم میلیون اروپایی) نشان می دهد که مصرف سه فنجان قهوه در روز ممکن است طول عمر را افزایش دهد. تصور می شود که این اثر به دلیل کاهش خطر مرگ ناشی از چندین بیماری از جمله بیماری قلبی باشد. مکانیسم و اثر تأثیر قهوه بر پیری هنوز به طور کامل شناخته نشده است و مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

2. چابکی ذهنی را بهبود می‌بخشد

قهوه ممکن است به برخی از افراد به دلیل محتوای کافئین موجود در آن به حفظ هوشیاری و سطح انرژی کمک کند. وقتی قهوه مصرف می‌شود، جذب جریان خون می‌شود و به مغز می‌رود و در آنجا نورون‌های خاصی را که ممکن است حافظه، خلق‌وخو، انرژی و عملکرد شناختی را بهبود بخشد، به مغز می‌روند. این کار را با مسدود کردن گیرنده‌های یک ماده شیمیایی مغز به نام آدنوزین انجام می‌دهد که باعث افزایش سطح سایر مواد شیمیایی مغز (از جمله دوپامین) می‌شود که به تنظیم سطح انرژی شما و افزایش تمرکز شما کمک می‌کند.

3. ممکن است سطح انرژی را بهبود بخشد و عملکرد فیزیکی را افزایش دهد

گزارش های دیگر حاکی از آن است که نوشیدن قهوه قبل از ورزش ممکن است باعث افزایش میزان فعالیت، احساس تلاش و بهبود بالقوه عملکرد ورزشی شود. یک مطالعه کوچک در سال 2017 نشان داد که مصرف کافئین زمان خستگی را در طول یک ورزش دوچرخه سواری تا 12 درصد کاهش می دهد و به طور قابل توجهی سطوح ذهنی خستگی را در شرکت کنندگان کاهش می دهد.

قهوه دمی هرمی چیست ؟

4.متابولیسم را افزایش می‌دهد

یافته های تحقیقات نشان می دهد که کافئین، مدیریت وزن را از طریق افزایش متابولیسم و کاهش ذخیره چربی و تأثیر بر دریافت انرژی بهبود می بخشد. در نتیجه، محققان حدس می‌زنند که کافئین ممکن است در درمان چاقی امیدوارکننده باشد، اگرچه نتایج زادی این نظریه را اثبات کرده اند.

5.از سلامت مغز محافظت می‌کند

مطالعات متعددی وجود دارد که ارتباط بین نوشیدن قهوه و محافظت در برابر بیماری‌های عصبی مانند زوال عقل و آلزایمر را بررسی کرده است.

6.به تعادل قند خون کمک می‌کند

در سطوح متوسط، قهوه ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. این امر به دلیل توانایی قهوه در حفظ عملکرد سلول‌های بتا در لوزالمعده شما باشد. این سلول ها مسئول تولید هورمون انسولین هستند که سطح قند خون را تنظیم می کند.

10. ممکن است از خلق و خوی حمایت کند و افسردگی را کاهش دهد

مطالعات متعدد نشان می دهد که نوشیدن قهوه و مصرف کافئین ممکن است با کاهش خطر افسردگی و افزایش شادابی مرتبط باشد و حتی می تواند خطر خودکشی را کاهش دهد.

 

ما مفتخریم که در پپتینا برای اولین بار در ایران و با بالاترین کیفیت قهوه دمی هرمی را دراختیار شما بگذاریم.

 

قهوه دمی هرمی چیست ؟

دسته بندی نوشته ها

سایر مقالات پپتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
حساب من
0 لیست علاقه مندی ها
0 مقايسه