خواص گوجی بری

گوجی بری و خواص ان

گوجی بری یکی از پرطرفدارترین میوه‌های بری است که دارای خواص بسیاری برای سلامتی بدن ما می‌باشد. قبلا در مورد میوه‌های بری صحبت کردیم و اشاره کوچکی به گوجی داشتیم اما در این مطلب می‌خواهیم به طور تخصصی به میوه گوجی بری بپردازیم.

گوجی بری

گوجی بری به خاطر رنگ زیبا و طعم بی نظیر و ترش شناخته شده است. آنها دارای ویتامین ها، مواد معدنی و محتوای آنتی اکسیدانی هستند که ممکن است عملکرد سیستم ایمنی و سلامت چشم را تقویت کنند. گوجی بری میوه های ریز قرمز رنگی هستند که حاوی آنتی اکسیدان ها و خواص دارویی قوی می‌باشند. آنها نه تنها برای اضافه کردن رنگ به بشقاب شما عالی هستند بلکه خوشمزه و خوش طعم نیز هستند.گوجی بری بومی آسیا است و به دلیل خواص دارویی خود شناخته شده است. آنها به بسیاری از مکمل ها و ترکیبات فوق العاده اضافه می‌شوند.

این توت ها اغلب به صورت پودر یا خشک فروخته می شوند. به علاوه، آنها به بسیاری از مکمل ها و آبمیوه ها اضافه می شوند. گوجی بری به خاطر طعم شیرین، کمی ترش و رنگ قرمز آن محبوب است، صدها سال است که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع، گفته می شود که آنها علائم پیری را کاهش می دهند، سلامت چشم را حفظ می کنند و کبد، کلیه ها و ریه های شما را تقویت می‌کنند. به لطف محبوبیت این میوه، گوجی بری اغلب در مکمل‌ها و ترکیبات سوپر فود در کنار سایر میوه‌ها، گیاهان و عصاره‌ها استفاده می‌شود.

از حدود سال 2000، گوجی بری و محصولات مشتق شده در کشورهای توسعه یافته به عنوان غذاهای بهداشتی یا داروهای جایگزین طب رایج شده است.

گوجی بری و خواص ان

خواص گوجی بری برای سلامت بدن

حال در این قسمت می‌خواهیم از خواص گوجی بری بگوییم که اگر از این خواص آگاه شوید از مصرف گوجی بری در زندگی روزمره خود دست دریغ نخواهید کرد.

1.مواد مغذی گوجی بری

مواد مغذی موجود در گوجی بری شامل 46 درصد کربوهیدرات، 16 درصد فیبر رژیمی، 13 درصد پروتئین و 1.5 درصد چربی است. بنابراین، گوجی بری می تواند منبع عالی از درشت مغذی ها باشد. ریزمغذی‌هایی که شامل مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند را می‌توان در گوجی بری نیز یافت.

2.پشتیبانی از عملکرد سیستم ایمنی بدن

گوجی بری از دیرباز در طب سنتی برای دفع بیماری و عفونت و به طور طبیعی تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گرفته . بر اساس یک مطالعه 30 روزه بر روی 60 فرد مسن، نوشیدن (120 میلی لیتر) آب گوجی بری در روز باعث افزایش سطح سلول های ایمنی و بهبود احساس عمومی بهزیستی می شود و همچنین در یک مطالعه 3 ماهه بر روی 150 فرد مسن، مکمل های گوجی بری عملکرد سیستم ایمنی را در پاسخ به واکسن آنفولانزا بهبود بخشید.

گوجی بری و خواص ان

 

3. تقویت سلامتی چشم و بینایی

تحقیقات نشان می‌دهد که گوجی بری ممکن است سلامت چشم را بهبود بخشد و در برابر اختلالاتی مانند دژنراسیون ماکولا (یک بیماری پیشرونده چشم که می‌تواند منجر به از دست دادن بینایی شود) محافظت می‌کند .

یک مطالعه 90 روزه بر روی 150 فرد مسن نشان داد که مکمل گوجی بری باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان خون می شود، از کم رنگ شدن لکه زرد (ناحیه مرکزی شبکیه) جلوگیری می کند و به نرم شدن رسوبات پروتئین چربی در زیر شبکیه کمک می‌کند.

به طور مشابه، یک مطالعه بر روی 114 فرد مبتلا به دژنراسیون ماکولا زودرس نشان داد که مکمل های گوجی بری روزانه تراکم رنگدانه ماکولا را بهبود می بخشد، که ممکن است از پیشرفت دژنراسیون ماکولا محافظت کند. گوجی بری همچنین مملو از آنتی اکسیدان هایی مانند زآگزانتین است که به محافظت از لنزها و شبکیه چشم شما در برابر آسیب کمک می کند.

4.کاهش وزن

همانطور که می‌دانید از خواص میوه‌های بری کاهش وزن و چربی سوزی انان است. مصرف گوجی بری به شما برای کاهش وزن کمک می‌کند و باغث افزایش انرژی در شما می‌شود . برای این امر باید گوجی بری را به روش های مختلف مصرف کنید. گوجی بری به طور گسترده به شکل پودر خشک در دسترس است.

توجه داشته باشد 

گوجی بری ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد و باعث واکنش آلرژیک در برخی افراد شود. باید توسط پزشک مورد نظر خود ارزیابی کنید که آیا مصرف این میوه ها در دوران بارداری بی خطر هستند یا خیر.

.

.

.

 

و اما ما در پپتینا پودر گوجی بری را با بالا ترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهیم 

خواص گوجی بری

 

 

دسته بندی نوشته ها

سایر مقالات پپتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
حساب من
0 لیست علاقه مندی ها
0 مقايسه