لاغری با کافئین

مصرف کافئین می‌تواند به چربی سوزی کمک کند و روند آن را به شدت تند‌تر کند. راه‌های زیادی برای مصرف کافئین وجود دارد مانند نوشیدن چای، قهوه و نوشیدنی‌های بر پایه آن، قرص کافئین و بستنی کافئین دار.

کاهش وزن با کافئین

در کوتاه مدت، کافئین می تواند متابولیسم را افزایش دهد و چربی سوزی را افزایش دهد، اما پس از مدتی افراد نسبت به اثرات آن تحمل می کنند و از کار می افتد. اما حتی اگر قهوه در طولانی مدت باعث نمی شود کالری بیشتری مصرف کنید، باز هم این احتمال وجود دارد که اشتها را کم کند و به شما کمک کند کمتر غذا بخورید.

در یک مطالعه، کافئین اثر کاهش اشتها در مردان داشت، اما در زنان نه، به طوری که آنها را به دنبال مصرف کمتر کافئین در وعده غذایی بودند. با این حال قهوه یا کافئین می تواند در طولانی مدت به کاهش وزن شما کمک کند، ممکن است به خود فرد بستگی داشته باشد. حتی اگر کافئین می‌تواند متابولیسم شما را در کوتاه مدت افزایش دهد، این اثر در مصرف کنندگان قهوه در طولانی مدت به دلیل تحمل کاهش می یابد. مطالعه نشان می دهد که کافئین ممکن است چربی بدن و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

لاغری با کافئین

نوشیدن روزانه 3 تا 5 فنجان قهوه، حاوی 70 تا 150 میلی گرم کافئین، با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. اگر در درجه اول به خاطر کاهش چربی به قهوه علاقه‌مند هستید، ممکن است بهترین کار این باشد که عادت های نوشیدن قهوه خود را چرخه ای کنید تا از افزایش تحمل جلوگیری کنید. شاید سیکل‌های دو هفته‌ای، دو هفته استراحت و دو هفته مصرف بهترین باشد. البته، دلایل بسیار خوبی برای نوشیدن قهوه وجود دارد، از جمله این واقعیت که قهوه یکی از بزرگترین منابع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی غربی است.

کافئین موجود در قهوه سیستم عصبی مرکزی شما را تحریک می کند، متابولیسم را افزایش می دهد و تجزیه اسیدهای چرب را تقویت می کند. همچنین نشان داده شده است که کافئین باعث افزایش چربی سوزی در طول تمرینات هوازی می شود، به ویژه برای کسانی که تمرین نکرده یا کم تحرک هستند.

یک بررسی بزرگ از 12 مطالعه، افزایش مصرف قهوه را با کاهش خطر چاقی، به ویژه برای مردان مرتبط دانست. مطالعه دیگری شامل 2623 نفر، مصرف بیشتر کافئین را با میزان موفقیت بیشتر با حفظ کاهش وزن مرتبط دانست. برای به حداکثر رساندن فواید سلامتی قهوه، از افزودن مقادیر زیاد خامه و شکر خودداری کنید. در عوض، آن را سیاه یا با کمی شیر میل کنید.

لاغری با کافئین

آیا افراد برای کاهش چربی یا خطر دیابت باید قهوه بیشتری بنوشند؟

شواهدعلمی نسبتا خوبی نشان می دهد که مصرف کافئین باعث افزایش چربی سوزی حتی در حالت استراحت می شود. با این حال اگر به مقدار درست مصرف شود، این روش درمانی برای چاقی است و اگر به اشتباه استفاده شود، ممکن است منجر به افزایش وزن یا حتی آسیب شود.

رژیم قهوه چیست؟

رژیم قهوه برای کاهش وزن شامل قهوه در برنامه روزانه شما برای دستیابی و حفظ وزن سالم است. این یک رژیم غذایی ساده نیست، بلکه یک انتخاب سبک زندگی برای سلامتی و تناسب اندام است که از مزایای بالقوه قهوه برای مدیریت وزن استفاده می‌کند.

محور اصلی رژیم غذایی قهوه، مصرف کافئین عمدتاً از طریق قهوه است. می‌تواند به طور موقت متابولیسم شما را افزایش دهد، هوشیاری را افزایش دهد و حتی به عنوان یک سرکوب کننده اشتها عمل کند. بسیاری از طرفداران رژیم قهوه، رژیم قهوه سیاه را برای کاهش وزن یا با حداقل کالری اضافه مانند شیر یا شیرین کننده طبیعی انتخاب می کنند. این باعث می شود محتوای کالری کم نگه داشته شود و در عین حال از مزایای کافئین بهره مند می‌شود. همچنین، گنجاندن یک برنامه نوشیدن قهوه در طول روزه می تواند به رفع گرسنگی و تقویت چربی سوزی کمک کند.

لاغری با کافئین

دسته بندی نوشته ها

سایر مقالات پپتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
حساب من
0 لیست علاقه مندی ها
0 مقايسه