چای بابونه و خواص آن

چای بابونه و خواص آن

یکی از پرخاصیت ترین چای‌ها چای بابونه است که به دلیل عطر و طعمی که دارد در کشور‌های اسیایی و اروپایی طرفداران بسیاری دارد . در این مقاله قصد داریم که راجب خواص و ویژگی های این چای و محبوبیت این چای صحبت کنیم.

 

چرا چای بابونه بنوشیم ؟

این چای از گیاه بابونه گرفته شده . بابونه گیاهی است که از گل های دیزی مانند از خانواده گیاهان Asteraceae می آید. قرن هاست که به عنوان یک درمان طبیعی برای چندین بیماری مصرف می شود. چای بابونه یک درمان طبیعی برای طیف وسیعی از مشکلات سلامتی است. مواد مغذی موجود در آن ممکن است به مدیریت دیابت، درد قاعدگی و مشکلات خواب کمک کند.بسیاری از مردم از چای بابونه به عنوان جایگزینی بدون کافئین برای چای سیاه یا سبز و طعم خاکی و تا حدودی شیرین آن لذت می برند.

علاوه بر این، چای بابونه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است در کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله بیماری قلبی و سرطان نقش داشته باشد. بابونه دارای خواصی است که ممکن است به خواب و هضم غذا نیز کمک کند.

چای بابونه و خواص آن

 

محبوبیت چای بابونه

بابونه بومی اروپا و آسیای غربی است اما در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان کشت می شود. این چای از گل های خشک شده بابونه تهیه می شود و یکی از محبوب ترین دمنوش های گیاهی است که تخمین زده می شود روزانه میلیون ها فنجان در سراسر جهان نوشیده شود. محبوبیت این چای گیاهی به هزاران سال پیش برمی گردد.

فواید چای بابونه

اما همانطور که اشاره شد چای بابونه خواص بسیاری برای سلامتی دارد که به آنها اشاره می‌کنیم

1.کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد

بابونه دارای خواص منحصر به فردی است که ممکن است به کیفیت خواب شما کمک کند. حاوی (آپیژنین) است، آنتی اکسیدانی است که به گیرنده های خاصی در مغز شما متصل می شود که ممکن است باعث خواب آلودگی شود و بی خوابی یا ناتوانی مزمن در خواب را کاهش دهد.

در یک مطالعه منبع معتبر، زنان پس از زایمان که به مدت دو هفته چای بابونه نوشیدند، در مقایسه با گروهی که چای بابونه نمی‌نوشیدند، کیفیت خواب بهتری داشتند. آنها همچنین علائم کمتری از افسردگی داشتند که اغلب با مشکلات خواب مرتبط است.

2.سلامت گوارش را ارتقا می‌دهد

هضم مناسب برای سلامت کلی شما بسیار مهم است.

شواهد محدود نشان می‌دهد که بابونه ممکن است با کاهش خطر برخی بیماری‌های گوارشی برای بهبود هضم بهتر موثر باشد. چند مطالعه منبع معتبر دریافته اند که عصاره بابونه پتانسیل محافظت در برابر اسهال را دارد. این به خواص ضد التهابی آن نسبت داده می شود. بابونه برای پیشگیری از زخم معده مفید است، زیرا ممکن است اسیدیته معده را کاهش داده و از رشد باکتری‌هایی که در ایجاد زخم نقش دارند، جلوگیری کند.

چای بابونه و خواص آن

3.در برابر انواع خاصی از سرطان از بدن محافظت می‌کند

چای بابونه حاوی آنتی اکسیدان آپیژنین است که ممکن است به کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان کمک کند.

4.برای کنترل قند خون مفید است

اثرات ضد التهابی چای بابونه ممکن است باعث کنترل قند خون شود، به خصوص زمانی که آن را همراه با غذا مصرف کنید.

5.سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

بابونه یک منبع عالی از آنتی اکسیدان های فلاون است که ممکن است در بهبود سلامت قلب نقش داشته باشد.

6.سلامت سیستم ایمنی را تقویت می کند

چای بابونه اغلب به عنوان یک استراتژی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی تبلیغ می شود، اما شواهدی برای این موضوع وجود ندارد. همچنین گفته شده است که برای گلودرد تسکین دهنده است.

7.سلامت پوست را بهبود می بخشد

گزارش شده است که استفاده از چای بابونه ممکن است مرطوب کننده و برای کاهش التهاب پوست مفید باشد.

 

ما در پپتینا چای دمی هرمی بابونه را با بالا‌ترین کیفثیت در اختیار شما می‌گذاریم 

دسته بندی نوشته ها

سایر مقالات پپتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
حساب من
0 لیست علاقه مندی ها
0 مقايسه