چای ترش و خواص

چای ترش خالص

چای ترش طعم بسیار عالی دارد و خواص آن بیشمار است. بعضی از افراد آن را برای طعمش می‌نوشند بعضی‌ها برای خواص اش.

 

چای ترش

چای ترش یک دمنوش گیاهی است که از گلبرگ های خشک شده گل هیبیسکوس (Hibiscus sabdariffa) تهیه می شود. به خاطر رنگ قرمز پر جنب و جوش، طعم تند و فواید متعدد سلامتی اش شناخته شده است. در اینجا طرز تهیه چای ترش آورده شده است:

عناصر:

– 2 فنجان آب
– 2-3 قاشق غذاخوری گلبرگ خشک شده هیبیسکوس (همچنین به عنوان گل هیبیسکوس یا گل سرخ شناخته می شود)
– اختیاری: شیرین کننده مانند عسل، شکر یا شربت آگاوه
– اختیاری: برش های لیمو یا برگ نعنا برای تزئین

دستورالعمل ها:

1. آب را در قابلمه یا کتری به جوش بیاورید.

2. وقتی آب به جوش آمد، گلبرگ های خشک شده هیبیسکوس را به آب اضافه کنید.

3. حرارت را خاموش کنید و در قابلمه را با درب بپوشانید. اجازه دهید گلبرگ های هیبیسکوس حدود 5 تا 10 دقیقه در آب داغ خیس بخورند. هرچه بیشتر شیب بزنید، طعم آن قوی تر می شود.

4. پس از دم کشیدن، چای را صاف کنید تا گلبرگ های هیبیسکوس از بین برود. برای این کار می توانید از یک صافی مشبک یا یک دمنوش چای استفاده کنید.

5. در صورت تمایل، چای را با عسل، شکر یا شربت آگاوه شیرین کنید. هم بزنید تا شیرین کننده کاملا حل شود.

6. چای ترش را در فنجان یا قوری بریزید و داغ سرو کنید.

7. در صورت تمایل، هر فنجان چای را با یک تکه لیمو یا چند برگ نعناع تازه تزیین کنید تا طعم و جذابیت بیشتری داشته باشد.

8. از چای لذیذ و با طراوت هیبیسکوس خود لذت ببرید!

چای ترش را نیز می توان به صورت سرد به عنوان چای سرد میل کرد. برای تهیه چای کافی است همان مراحل را دنبال کنید، سپس قبل از قرار دادن در یخچال بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. با تکه های یخ همراه با تکه های لیمو برای نوشیدنی تابستانی با طراوت سرو کنید.
چای ترش خالص

خواص چای ترش

چای ترش به لطف مشخصات غذایی غنی و ترکیبات فیتوشیمیایی منحصر به فرد خود، طیف وسیعی از مزایای سلامتی بالقوه را ارائه می دهد. برخی از مزایای کلیدی چای ترش عبارتند از:

1.غنی از آنتی اکسیدان ها:

چای ترش سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله فلاونوئیدها، ترکیبات فنلی و ویتامین C است. این آنتی اکسیدان ها به مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن کمک می کند که می تواند خطر بیماری های مزمن را کاهش دهد و از سلامت کلی حمایت کند.

2.حمایت از سلامت قلب:

مطالعات متعدد نشان می دهد که چای ترش ممکن است به کاهش فشار خون و سطح کلسترول کمک کند. مصرف منظم چای ترش ممکن است به بهبود سلامت قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

3.به مدیریت وزن کمک می کند:

برخی تحقیقات نشان می دهد که چای ترش ممکن است اثرات بالقوه ضد چاقی داشته باشد. ممکن است به مهار جذب کربوهیدرات ها و چربی ها کمک کند، که می تواند در کنار یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم، از تلاش های کاهش وزن حمایت کند.

4.ممکن است به تنظیم سطح قند خون کمک کند:

چای ترش ممکن است تأثیر مفیدی بر کنترل قند خون داشته باشد. نوشیدن منظم چای ترش ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند و به طور بالقوه برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند مفید باشد.

5.خواص ضد التهابی:

چای ترش دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب در بدن و کاهش علائم بیماری های التهابی مانند آرتریت و بیماری های التهابی روده کمک کند.پ

چای ترش و خواص آن

6.ممکن است سلامت کبد را بهبود بخشد:

تحقیقات اولیه نشان می دهد که چای ترش ممکن است اثرات محافظتی کبدی داشته باشد، به این معنی که ممکن است به محافظت از کبد در برابر آسیب های ناشی از سموم و استرس اکسیداتیو کمک کند.

7.حمایت از سلامت گوارش:

اعتقاد بر این است که چای ترش دارای خواص ملین ملایم است و ممکن است به بهبود هضم غذا کمک کند. می تواند دستگاه گوارش را تسکین دهد و علائم یبوست یا سوء هاضمه را تسکین دهد.

8. آبرسانی:

مانند سایر دمنوش های گیاهی، چای ترش یک نوشیدنی آبرسان است که می تواند به سطح کلی هیدراتاسیون کمک کند و از عملکردهای بهینه بدن پشتیبانی کند.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که چای ترش فواید بالقوه متعددی برای سلامتی دارد، پاسخ‌های فردی ممکن است متفاوت باشد. علاوه بر این، تحقیقات بیشتری برای درک کامل اثرات چای ترش بر سلامت انسان مورد نیاز است. مانند هر مکمل غذایی، همیشه بهتر است چای ترش را در حد اعتدال به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف کنید. اگر شرایط یا نگرانی های موجود در مورد سلامتی دارید، توصیه می شود قبل از استفاده از چای ترش در برنامه روزانه خود با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

ما در پپتینا چای ترش را به صورت دمی هرمی و با بالاترین کیفیت در اختیار شما می‌گذاریم که دم کردن آن بسیار سریع و آسات می‌باشد.

چای ترش خالص

دسته بندی نوشته ها

سایر مقالات پپتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
حساب من
0 لیست علاقه مندی ها
0 مقايسه