چقدر این کاپوچینو باحاله

چقدر این کاپوچینو باحاله

اگه طرفدار نوشیدنی‌هایی هستی که از قهوه درست میشن باید حتما باید کاپوچینو رو امتحان کنی. کاپوچینو هم طعم خوبی دار هم برای کافئین درونش انرژی زا هست. انواع مختلفی از کاپوچینو وجود داره که میشه به ایس کاپوچینیو (همراه با یخ) ، شیک کاپوچینو، بیتر کاپوچینو (تلخ) اشاره کرد.

 

کاپوچینو از کجا اومده و چجوری درست میشه ؟

کاپوچینو یک نوشیدنی بر پایه قهوه اسپرسو است که به طور سنتی با کف شیر بخارپز تهیه می شود. انواع نوشیدنی شامل استفاده از خامه به جای شیر، استفاده از جایگزین های شیر غیر لبنی و طعم دهنده با دارچین یا پودر کاکائو است. کاپوچینو اولین بار در سال 1980 به اروپا و آمریکا آمد، تقریباً زمانی مشابه به زمان رونمایی از لته. منشا آن ایتالیاست (همانطور که اکثر قهوه های خوب دارند)، بسیاری از قهوه های موجود در آنجا نامی دارند. ظاهراً رنگ اسپرسو و شیر کف‌دار شباهت‌هایی با رنگ لباس‌های کاپوچینی داشت و بنابراین، این نوشیدنی فوق‌العاده «کاپوچینو» نام گرفت.

چقدر این کاپوچینو باحاله

کاپوچینوی ایتالیایی تا دهه 1930 در خارج از ایتالیا ناشناخته بود. گاهی اوقات گفته می شود که در قهوه خانه های تریست و سایر مناطق ایتالیایی امپراتوری اتریش-مجارستان در اوایل قرن بیستم سرو شده است، پس از جنگ جهانی اول در سراسر ایتالیا و بعداً در سراسر جهان گسترش یافته است. با این حال، وجود نوشیدنی قهوه مخلوط با شیر با نام کاپوچینو در مرکز ایتالیا در قرن نوزدهم ثبت شده است.

فراتر از ایتالیا، کاپوچینو یک نوشیدنی بر پایه قهوه است که امروزه معمولاً از یک شات اسپرسو، دوتایی یا سه گانه و شیر داغ تشکیل می شود که سطح آن با شیر کف شده پوشانده شده است. کاپوچینو اغلب با دستگاه اسپرسوساز تهیه می شود. اسپرسو در ته فنجان ریخته می شود و به دنبال آن مقدار مشابهی شیر داغ می ریزند که با گرم کردن و بافتن شیر با استفاده از میله بخار دستگاه اسپرسوسازی تهیه می شود. یک سوم بالای نوشیدنی از کف شیر تشکیل شده است. این فوم را می توان با نقاشی های هنری که با همان شیر ساخته شده است تزئین کرد که به آن لته آرت می گویند.

چقدر این کاپوچینو باحاله

میزان محبوبیت کاپوچینو

کاپوچینو به طور سنتی طعمی بود که تا حد زیادی در اروپا، استرالیا، آمریکای جنوبی و برخی از آمریکای شمالی مورد استقبال قرار گرفت. در اواسط دهه 1990، با ظهور قهوه خانه های مجلل، کاپوچینو بیشتر در دسترس مردم آمریکای شمالی قرار گرفت.

در ایتالیا و در سراسر قاره اروپا، کاپوچینو به طور سنتی در صبح، معمولا به عنوان بخشی از صبحانه، اغلب با نوعی شیرینی مصرف می شود. ایتالیایی‌ها معمولاً کاپوچینو را با وعده‌های غذایی غیر از صبحانه نمی‌نوشند، اگرچه اغلب اسپرسو را بعد از ناهار یا شام می‌نوشند. در ایتالیا، کاپوچینو معمولاً تا ساعت 11 صبح مصرف می‌شود، زیرا کاپوچینو بر پایه شیر است و برای نوشیدن در اواخر روز بسیار سنگین تلقی می‌شود. در عوض، اسپرسو معمولاً بعد از غذا سفارش داده می‌شود، زیرا این اعتقاد وجود دارد که کمبود شیر به هضم غذا کمک می‌کند. در آمریکای شمالی، کاپوچینو همزمان با رونق صنعت قهوه آمریکا در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000، به ویژه در شمال غربی اقیانوس آرام شهری محبوب شده است. در کره جنوبی، اسپرسو و انواع آن (کاپوچینو، کافه لاته، کافه موکا) در سال 2000 رایج شد که در میان آن‌ها کاپوچینو بیشترین طرفدار را دارد.

انواع کاپوچینو

در قلمرو قهوه، کاپوچینو جایگاه ویژه ای دارد. اما آیا می دانستید که دنیای کاپوچینو بسیار متنوع تر از آن چیزی است که فکر می کنید؟ در این مطلب ، انواع مختلف کاپوچینو، هر یک از نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو، با ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فرد آن را بررسی خواهیم کرد.

چقدر این کاپوچینو باحاله

1. کاپوچینوی سنتی

کاپوچینوی سنتی که اغلب به عنوان استاندارد در نظر گرفته می شود، پر‌طرفدار‌ترین کاپوچینو است. از قسمت های مساوی اسپرسو، شیر بخار پز و کف شیر تشکیل شده است که در نتیجه ترکیبی هماهنگ از طعم ها و بافت ها ایجاد می شود.

2. کاپوچینوی خشک

اگر کاپوچینویی با طعم قوی‌تر قهوه و لایه‌ای ضخیم‌تر از کف شیر را ترجیح می‌دهید، کاپوچینوی خشک یک انتخاب عالی است. این در اصل یک کاپوچینوی سنتی ایتالیایی با شیر بخار پز کمتر و کف شیر بیشتر است که بیشتر از سایر طعم های کاپوچینو، بافتی خشک تر و کف تر ایجاد می کند.

3. کاپوچینوی سرد (ایس کاپوچینو)

هنگامی که هوا گرم می شود، کاپوچینوی سرد به عنوان یک نسخه با طراوت و سرد از کاپوچینو جایگزین نسخه گرم کلاسیک می شود. این نوشیدنی کاپوچینو را با خنکی یخ ترکیب می کند و یک قهوه سرد لذت بخش را ایجاد می کند.

4. کاپوچینوی طعم دار

برای کسانی که از کمی طعم بیشتر در قهوه خود لذت می برند، کاپوچینوهای طعم دار انتخابی لذت بخش هستد. با افزودن شربت های طعم دار، می توانید یک تجربه کاپوچینوی شخصی و معطر با استفاده از طعم های مختلف ایجاد کنید. برخی از گزینه های طعم محبوب عبارتند از وانیل، کارامل، فندق و دارچین.

5. کاپوچینوی شکلاتی

برای دوستداران شکلات، کاپوچینوی شکلاتی یک نوشیدنی عالی است. این تنوع، غنای اسپرسو را با انحطاط شکلات ترکیب می‌کند و در نتیجه یک نوشیدنی قهوه‌ای خامه‌ای و دلپذیر درست می‌کند.

6. موکا کاپوچینو

اگر نمی‌توانید بین قهوه و شکلات داغ تصمیم بگیرید، موکا کاپوچینو بهترین های هر دو دنیا را ارائه می دهد. این تنوع اسپرسو را با شکلات داغ ترکیب می کند و یک قهوه خامه ای و لذت بخش سرو می کند.

 

دسته بندی نوشته ها

سایر مقالات پپتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
حساب من
0 لیست علاقه مندی ها
0 مقايسه